14 Kasım 2008 Cuma

Sarıkamış
Selim
Benliahmet
Kars-Varış (ertesi gün 21.00)

20 Haziran 2008-Cuma

Gece saat 4'te Sivas'tayken uyandık tesadüfen, yataklı trendeydik ve tren uzun süredir Sivas'ta duruyor olmalıydı. İnsan uyku düzeni değişince uyanır herhalde, bir farklılık hissedince uyanır, yoksa gece 4'te niye uyansın ki?
Ki çok geçmeden anladık, bir şeyler yükleniyordu trene, üstelik yükleyenler trenin yatakla vagonu olup olmadığını umursamadan -hatta yataklı olmasına da gerek yok- bas bas bağırarak hallediyorlardı işlerini camın dibinde. Sivas'tan hareket edince tren gün ağarmaya başlamıştı, fakat biz yine uyuduk.
Sabah saat 9'da kalktık, halam yol için çörek yapmıştı, kahvaltı niyetine yedik onları. Etrafı seyrederek birçok yerden geçtik, doğa gitgide bakirleşiyordu. Daha dokunulmamış, daha saf, daha güzel...
İyi geliyordu çiçekler, sürüler, çocuklar... Sarıkamış'taydık ki yağmur başladı, Kars'a yağmur eşliğinde gece 9'da girdik. Bir taksiyle kalacağımız yere gittik, taksicinin taksimetresi çalışmıyor bahanesiyle bize söylediği fiyatla ilk kazığımızı yemiş olduk. Halam ve ben bir odada, babaannem ve dedem bir başka odada kalıyorlardı. Ruslardan kalma büyük siyah bir binaydı. Enlemesine uzun...
Geç kaldığımız için yemek çoktan bitmişti, ancak kuru kuru bir Adana Kebap yiyebildik, sonra odalarımıza çıktık ve Türkiye'nin maçını izledik. Hırvatistan'laydı maç ve Türkiye kazandı. Sonrasında dinlenmek için uzandık, zaten az kalmış olan Haldun Taner'in "Kızıl Saçlı Amazon" isimli kitabını bitirdim.